Friday, February 25, 2011

100 cara promosi Dan Tingkatkan Web traffic

Ramai di antara rakan-rakan kita di luar sana yang tercari-cari teknik dan tip utk. meningkatkan trafik mereka,terutama pd blogger-blogger baru seperti aku.Kali ni aku nak berkongsi sedikit  bagaimana cara utk mempromosikan dan meningkatkan web trafik kita.Tip ni boleh juga digunakan pada mereka yg menjalankan perniagaan melalui internet.Caranya mcm ni:-
  1. Buat blog dan cerita apa-apa perkembangan tentang diri anda secara lebih dekat.Pengunjung suka cerita dan update perkembangan baru.Search engines juga suka kandungan yg relevant dan baru seperti di blogger.com.Jadikan blog anda sebagai alat promosi yg berkesan.
  2. Fokus pada "niche"anda dgn lebih tersusun.Kandungan blog mestilah tersusun berkualiti dan unik.Contohnya korang suka paintball,cetalah pasal produk,kat mana boleh dapat,berapa kos dan perkhidmatan yg berkaitan.
  3. Letak fungsi kompenan Viral seperti social bookmarking seperti del.icio.us,furl.digg dan byk lagilah
  4. Pengunjungkan suka barang percuma,bg diorang "freestuff" atau pun free download supaya mereka seronok dan melayari blog web anda selalu.
Aku rasa cukup sampai disini sbb banyak sangat,itu baru intro je.

Utk pengetahuan korang e-book ni aku nak bg kat korang percuma je,aku ada beberapa lagi e-book percuma nak bg tapi kalau nak,korang email lah kat aku di apapajelah77@yahoo.com .senarai e-booknya seperti di bawah:-
  1. 20 cara jimat duit
  2. Buat duit dan cari duit dengan internet
  3. Tools usahawan internet
  4. 100 cara promosi dan tingkatkan traffic web anda
  5. Panduan Paypal
Terima Kasih pada Rahsia Ebiz (Fahmi) yg telah menghasilkan e-book berharga ni.



Entri ini ditulis oleh apai, seorang penjual produk online melalui program Affiliate .Antara perniagaan secara affiliate yg telah diceburinya perfume auction sebuah Syarikat yg menjual minyak wangi serta kosmetik yg terkenal seperti Dunhill,212 by Carolina Herrera,Giorgio Armani, Cherry Pink Lip Cream ,High-Shimmer Powder Eyeshadow dan banyak lagi.Buku Mentor Jutawan Bersama Irfan Khairi sebuah buku berupa motivasi pada bakal usahawan yg ditulis sendiri oleh saudara Irfan Khairi beserta soal jawab bersama 8 Icon jutawan malaysia yg terkenal.

1 comment:

Kori H.S said...

btol tu bro..ak stuju..lg satu ak nk tambah..kita mestilah slalu gak views page blog followers kita,jangan dok follow je tp satu habuk pn kita x tau pasal blog follower kita tu!

Post a Comment

siteamplifier

Amazon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...