Saturday, December 18, 2010

Cerita berunsur teka-teki

 Aku ada satu ceta berunsur teka-teki,yg korang kena beri jawapan beserta alasan dgn tepat.Tapi hadiah xde tau,ni utk suka2 je.Teka-teki ni cikgu aku yg bg dulu.Cetanya begini:-

Kat sebuah kg ada 3 sahabat karib,sorang tukang kayu,sorang lagi tukang jahit manakala yg lagi sorang
tokey kedai emas.Ketiga-tiga sahabat ni dah berumur,kira org tua lah ni.Kesemua sahabat ni belum berkahwin.
  Nak dijadikan ceta satu hari tkg kayu ni,termenung memikirkan nasibnya yg tiada teman hidup,dia merasa sgt kesunyian,tiba2 terlintas difikirannya utk mengukir patung kayu sebijik mcm perempuan.Sesudah siap mengukir si tkg kayu ni pun tunjukkan patung tu kat kwn. dia si tkg jahit.Si tkg jahit pun terpegun melihat akan akan kehebatan sahabatnya itu mengukir patung.si Tkg jahit mencdgkan agar patung itu dipakaikan dgn pakaian,lalu tkg jahit memakaikan  koleksi pakaian yg dia ada pd patung tu.Bila patung tu dah ada pakaian kedua-dua sahabat ni pun pegi lah pula kat rumah tokey emas.
  Bila tgk je patung tu dia pun menyarankan agar ianya dipakai dgn perhiasan emas,sbb perempuan kalau xde perhiasan emas x cantik.
   Setelah dipakaikan perhiasan emas tiba-tiba dgn kuasa Allah patung tu menjelma menjadi manusia.Maka ketiga-tiga sahabat tu pun tertarik akan kejelitaan patung yg telah menjelma menjadi seorang perempuan.Masalahnya skrg ketiga-tiga sahabat tu hndk menjadikan wanita itu sbg isterinya,mana bole kan perempuan ada tiga laki.

   Jadi pd pendapat korang siapakah yg paling layak kahwin dgn perempuan tu:-

A)Tukang kayu
B)Tokey kedai Emas
C)Tukang jahit

Jgn lupa jwpn beserta dgn alasan skli tau,tgh tunggu ni?sila Jwp kat ruang komen

3 comments:

cik aied said...

good morning! hihi
nak try jawab la...erm...sy nak jwb
A) TUKANG KAYU
sebabnya dia yg buat patung tu...kalau takde patung tu..takde la tukang jahit n tokey kedai emas nk buat baju n brg kemas..huhu

apai said...

morning...heh..heh jwp sebenar akan diberitahu kelak sabar ye

apai said...

jawapannya mestilah tokey kedai emas sbb dlm lafaz akad nikah kadi akan sebut "AKU NIKAHKAN DIKAU......DGN....DGN MASKAHWINNYA....TUNAI.kadi x sebut dgn kayunya atau dgn pakaiannya jadi tokei kedai emaslah yg paling layak

Post a Comment

siteamplifier

Amazon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...