Friday, November 18, 2011

Rezeki Bukan Milik KIta seorang



  Menurut pendapat dari org yg telah berjaya dalam perniagaan,mereka menganggap perniagaan ini umpama piramid ada tapak dan ada puncaknya.Tapak adalah hubungan sesama manusia seperti pekerja,rakan kongsi dan sebagainya.Puncak piramid pula adalah pendapatan kita,semakin tinggi puncak maka makin tinggilah pendapatan kita begitu jugalah sebaliknya.Perlu diingat rezeki yg Allah bagi bukan milik kita seora...ng,jadi kena kongsilah melalui derma,zakat dan sebagainya.Ramai di antara kita begitu sibuk meninggikan puncak piramid tapi mereka terlupa untuk melebarkan tapaknya.sebagai cth.kita terlalu mengejar keuntungan sehingga mengabaikan kebajikan pekerja,akibatnya prestasi pekerja akan menurun dan akhirnya kita yg rugi.
    Cuba bayangkan jika sebuah piramid itu ditinggikan tanpa melebarkan tapaknya maka hilanglah keseimbangannya silap2 boleh tumbang.Jadi pd.mereka2 yg menjalankan apa2 perniagaan termasuklah affiliate,dah mencuba pelbagai cara tapi masih belum dapat meningkatkan pendapatan cuba kaji dimana kesilapan kita,mungkin kena tambah ilmu kita,maknanya korbankan sedikit duit kita pd.mereka yg mengajar bisnes affiliate.Ini setakat pendapat peribadi maaf kalau ada yg tersinggung,sbb saya pernah mengalaminya sendiri,dulu saya beranggapan ilmu bisnes internet tak penting tapi kesudahannya saya mampu menjana keuntungan walau sesen pun.Akhirnya saya cuba sertai bengkel2 dan membeli buku berkaitan bisnes internet,akhirnya Alhamdulillah saya mampu menjana Ringgit yg pertama.

No comments:

Post a Comment

siteamplifier

Amazon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...