Monday, December 20, 2010

Kena Tangkap Cuba makan kucing

 Smlm aku ada terbaca satu berita kat MINGGUAN MALAYSIA pasl seorg lelaki kena tangkap ketika cuba mkn kucing,peristiwa ni berlaku kat New York dan lelaki itu telah pun dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan melakukan kekejaman ke atas haiwan.
 Menurut juruckp polis, kucing yg.ditemui di but keta ketika mengadakan sekatan jalanraya dlm keadaan badannya disaluti cecair campuran minyak,lada hitam,garam.dan beberapa bahan lain.
 Lelaki itu memberitahu polis yg dia memerap kucing itu utk dimkn.Kucing itu berjaya diselamatkan dan kini masih hidup.
 Kadang-kadang aku rasa pelik dgn perangai org2 kat barat ni,binatang kena kurung tak bg mkn salah,bunuh binatang lagilah salah.Tapi kurung org,bunuh org,seksa org sesuka hati boleh pula.Mcm kat Teluk Guantanamo tu diorg kena tangkap tanpa dibicarakan,kat Iraq,Afganistan,Palestin berapa ramai kena bunuh sesuka hati dibiarkan je.Seolah-olah nyawa binatang lebih berharga drpd manusia.Aku bukannya nak bela mamat ni tapi entahlah.......

2 comments:

♥ cik mija ♥ said...

cuba makan kucing..yuks.ntah apa rasanya..esh2

mOoN said...

errr...mual eH!

Post a Comment

siteamplifier

Amazon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...